Aurinko paistaa ja on suht lämmin. Puistoon olisi tänään aikomus ja ehkä mahdollisesti Nallikariin rannalle, mikäli tuo tuuli ei ylly eilisen tasolle.

Eilen oli ihanan aurinkoista, mutta tuuli tosi kovaa. Oltiin kirjaimellisesti koko päivä liikennepuistossa. Mentiin aamulla joskus kymmenen aikoihin, käytiin kotona syömässä ja puolen tunnin ruokalevolla 13-14 aikoihin ja kolmen pintaan oltiin jo taikaisin puistossa. Se meni kiinni viideltä ja silloin lähdettiin kotiin. Eli tuli kyllä harvinaisen hyvin käytettyä hyväksi tuo 2€/pv maksu. Joona ajeli autoilla tyytyväisenä muiden lasten kanssa ja äiti sai rauhassa pötkötellä nurtsilla ottamassa aurinkoa :) Välillä syötiin hurjat piknikeväät; pähkinöitä ja vettä :D

Kuvia en tietystikään muistanut ottaa, vaikka kamera oli ihan sitä varten mukana, mutta tässä on edelliseltä liikennepuistoreissulta kuvia. Sivakka (eli firma, jolta meidän kämppä on vuokrattu) järjestää pari kertaa vuodessa perhetapahtumia asukkailleen ja nyt tuoliikennepuiston ilmaistapahtuma oli toinen mihin me on osallistuttu. Talvella osallistuttiin lasten hiihtokisoihin ja Joona tuli neljänneksi sarjassaan.

 

Nyt on kaksi vuorokautta takana ilman tupakkaa. Hermo ON kireällä, mutta muuten on mennyt suht kivuttomasti. Pelkäsin aamujen (olen tottunut aamusavuihin n. 10 min sisällä heräämisestä) olevan ihan hirveen vaikeita, samoin kuin ruokasavuista luopumisen. Mutta yllättäen vaikein paikka onkin ollut iltaisin lapsen mentyä nukkumaan, tv:n katselun lomassa. Ohjelmien välillä ei voikaan mennä tupakalle. Mitä silloin voi tehdä muuta? Paitsi sitten tietty kävellä keittiön kaapille ja syödä jotain ja niinhän mä nyt oon tehny ja kolmen kuukauden päästä ette tunnista mua enää ku oon syöny itteni yhtä leveeks ku oon pitkäkin. Lisäksi vielä tupakoimattomuus varmasti hidastaa aineenvaihduntaa, mikä ei ainakaan auta asiaa.. Olen vakaasti sitä mieltä, että kaikkia terveellisiä elämäntapoja on mahdotonta toteuttaa samanaikaisesti. Mikäli olen polttamatta, tulee mässäiltyä ja mikäli en halua mässäillä on pakko polttaa.. Nyt kuitenkin olen mielessäni priorisoinut asian niin, että minun kohdallani on suurempi vaara tupakoinnista kuin muutamasta lisäkilosta. Ehkä nekin saa sitten ajan myötä tiputettua pois. Toivottavasti ainakin.